ChatGPT in university education: An integrated perspective for personal well-being
Keywords:
Chat GPT, education, responsibility, consciousness, digital ethicsAbstract
The role of digital technologies in education is becoming increasingly important for both teaching and learning, affecting attention spans. This research examines university students’ views on using artificial intelligence in education, highlighting its positive aspects and the teacher’s guiding role to promote cognitive and social well-being.
References
Eurispes. (2024). 2° Rapporto sulla scuola e l’università. Eurispes. Retrieved from https://eurispes.eu/news/2-rapporto-sulla-scuola-e-luniversita-i-risultati/.
Ferrarotti, F. (2019). Il pensiero involontario nella società irretita. 7 Eurispes, 2° Rapporto sulla Scuola e l’Università, 2024. https://eurispes.eu/news/2-rapporto-sulla-scuola-e-luniversita-i-risultati/. Roma, Italia: Armando Editore.
Floridi, L. (2017). La quarta rivoluzione: Come l’infosfera sta trasformando il mondo. Roma, Italia: Raffaello Cortina.
Floridi, L. (2020). Pensare l’infosfera: La filosofia come design concettuale. Roma, Italia: Raffaello Cortina.
Maragliano, R. (1978). La valutazione della scuola di base. Roma, Italia: Editori Riuniti.
Martelli, S. (1999). Sociologia dei processi culturali e comunicativi. Lineamenti e prospettive. Brescia, Italia: La Scuola.
Morin, E. (2001). I sette saperi necessari all’educazione del futuro. Roma, Italia: Raffaello Cortina.
Morin, E. (2017). La sfida della complessità. Milano, Italia: Le Lettere.
Popper, K. (2002). Cattiva maestra televisione. Venezia, Italia: Marsilio.
Postman, N. (2019). Ecologia dei media: La scuola come contropotere. Roma, Italia: Armando Editore.
Tognonato, C. (2003). Tornando a casa: Conversazioni con Franco Ferrarotti. 1990–2002. Roma, Italia: Edizioni Associate.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Community Notebook. People, Education and Welfare in the Society 5.0

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.